söndag 16 oktober 2016

Fjällkrok






Hej!
Åh har en sån där härligt söndagig söndag som man inte vill ska ta slut. Städat, pysslat, tänder ljus, tvättar nya lakan och började dagen med pannkaksfrukost. Win för sådana här söndagar.

Nu till dagens skapande. Snart, eller ja "snart", är det jul och vad är väl roligare att få än hemmagjorda julklappar? Eller så kanske det bara är jag som tycker att min systerson måste få något mer än den gigantiska grävskopan han själv fick välja ut. Något med mer hjärta och eftertanke och kärlek. Typ.

Så jag tog fram min såg och fick sågspån i hela köket, upptäckte att man kunde koppla dammsugaren till slipmaskinen och blev överlycklig, målade lite, skruvade lite och tadaa: en fjällkrok med en full boxande bläckfisk. Perfekt för en snart-fyraårings rum enligt mig.

2 kommentarer:

  1. Hemgjorda presenter är det bästa <3 Och så fin fjällkroken blev! Vacker i sig själv och vacker som en hel bergskedja om man är flera i familjen. Inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade egentligen tänkt göra fler, men det skakar så i handen när jag slipar (har inget som helst bra arbetsbord) så jag orkade bara en just nu. Haha

      Radera