tisdag 21 juli 2015

Toalettrullehållare




Hej! Nu är jag tillbaka efter en stressig och galen vår. Jag har flyttat tillbaka hem till Göteborg och har alltså en helt ny lägenhet. Den är alldeles underbar med precis allt jag önskat i ett hem. Vet inte riktigt hur jag lyckades få en (eller jo, 7 år i bostadskö, men ändå).

I alla fall så hade lägenheten ingen toalettrullehållare (?) Så då var ju detta tvunget att införskaffas. Jag var rätt sugen på den här från Ferm Living. Men pengarna började ta slut i plånboken och därför motstod jag. Så en dag gick jag på Lagerhaus och hittade en hexagonformad lamphållare i guld för cirka 15 kronor (70% rean <3 ). Den plus en knopp som också var på rean blev alltså min nya toalettrullehållare, och om jag får säga det själv blev jag rätt nöjd. Den är lite skranglig så se om jag kan komma på något sätt att få den lite stabilare, men tror det kommer bli bra ändå.

Lätt var det också! Såga (med järnsåg) och bänd upp kroken högst upp lite så den får plats på knoppen. Jag tyckte det var lättast att knippsa lite först där man ville såga, så att sågen inte bara gled runt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar