söndag 13 mars 2016

Göteborgstips


Idag blir det ett tips snarare än ngt jag skapat. Det är nämligen så att inför Göteborgs 400årsjubileum så håller de på att skapa Jubiléumsparken i Frihamnen.Hanoschas blogg hittade jag tipset om deras allmänna bastu. Och det är precis det denna Star Wars-liknande byggnad är. I fönstret högst upp sitter man i en jättefin träbastu och tittar ut över Göteborgs hamn. Jag bokade reservplatser till mig och min syster (för det är så sjukt fullbokat) för ett par veckor sedan och igår fick jag mail att vi fått plats. Hurra. Det bästa av allt - det är helt gratis. Rekommenderad helgsyssla! Speciellt när det är så kalla och gråa dagar som idag.
På sommaren kan man även bada i poolen - så kallad Pöl Harbour.

Omklädningsrummet
Omklädningsrummet som bland annat består av 12000 glasflaskor.
Vi promenerade tillbaka över Göta Älvbron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar