lördag 26 mars 2016

Sprayfärgslördag



Köpte den här ampeln från Lagerhaus, men då jag planterade i den blev den ful och missfärgad med en gång. Så himla tråkigt. Tänkte gå tillbaka med den men glömde alltid av. Så idag tog jag fram sprayburken (förlåt grannar) och sprayade den svart istället. Får byta ut banden längre fram, men tills vidare är jag nöjd. Hade ju helst haft kvar den som den såg ut som nyköpt, men ibland får man tänka om tänka nytt. 

Den blev dessutom ett bra hem för mina vandrande jude-skott som nu hade rotat sig (hade bara två som överlevde av de jag fick från mamma och pappa så fortsätter ta skott från dom så att det blir en fylligare växt).

2 kommentarer:

  1. Vad använder du för sprayfärg som fäster bra på keramik? Jag har noll erfarenhet av sprayfärg (har alltid bara målat allting) men idag hittade jag faktiskt några krukor vid återvinningsstationen som jag räddade, men som gärna kunde få sig en ny kulör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpte bara en på Biltema som kostade 60 kronor. Har inte heller någon som helst koll på vad man ska titta efter, men än så länge verkar den funka bra. Det sitter i alla fall :)

      Radera