söndag 20 mars 2016

Kastanjer



Idag plockade jag kastanjer på väg hem från affären. Jag har vart sugen så himla länge och gått och väntat och väntat på att tiden ska bli rätt. Jag plockade fyra stycken men det var visst bara tre som hade groddar. Kanske plockar på mig fler lite längre fram, tydligen ska april vara bästa tiden att plocka. Men nu håller vi tummarna.


Skala försiktigt bort lite av det skalet som täcker grodden. Därefter stack jag nålar i kastanjerna och lät grodden doppas i vatten. Tänk på att kastanjen inte ska täckas helt av vatten. Sedan ställde jag dom i fönstret och hoppas nu på det bästa. Uppdaterar med resultat längre fram.

(Vill också bara heja på mig själv för att jag överlevde ytterligare en tung vinter (främst februari) och nu är helpepp på livet igen. Hurra)

2 kommentarer:

  1. Ååh vad fint! Nu ska jag också leta! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hoppas verkligen att det fungerar! Fint med en liten kastanjskog hemma ju.

      Radera