fredag 6 mars 2015

Blommig brevpress

Diamanterna i gips är gjorda baserade på Johannas betongbrevpress

Äntligen kom mitt paket! Jag klarade inte att vänta på maskroserna utan köpte några blommor i butiken jag kunde använda istället. Förpackningen jag köpte innehåller inte jättemycket så det räcker nog bara till den här och maskrosen jag ska göra längre fram. Formen är en halva av förpackningen till leksaken man får i en sån där automat där man stoppar in en tia. Utöver att plasta in blommor kan man göra berlocker till halsband, ringar och plasta in detaljer om man scrap-bookar.

Det här behöver du:
  • Glazing resin (innehåller spatel, skyddshandskar och måttbehållare)
  • En form (det blev ett märke högst upp på denna så ska nog köpa den här till nästa gång)
  • Något att blanda i (jag använde mig av en plastmugg)
  • Något du vill plasta in.
Såhär gör man:
  1.  Ta på dig plasthandskarna!
  2. Blanda en del härdare med två delar resin i plastmuggen
  3. Blanda noggrant med spateln
  4. Fyll i formen. Jag använde mig av en innerullen av en tejprulle för att den inte skulle tippa.
  5. Låt stelna lite (typ 3 timmer eller nått sådant)
  6. Tryck i blomman
  7. Låt stelna i 24 timmar. Man kan ta ut den ur formen efter 12 timmar.
Följ instruktionerna och läs varningstexten!

Klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar